Myśli wspierające

Twoje myśli
29 stycznia 2019
Poczucie winy
2 lutego 2019


Myśli wspierające

Pamiętaj, że na różne sytuacje i wydarzenia nie mamy wpływu, a na swoje myśli już tak. To, co zwykle mówimy do siebie w danej sytuacji, może być skutkiem tego, co przydarzyło nam się, gdy byliśmy dziećmi czy nastolatkami.

Spróbuj notować sytuacje, a następnie myśli, które automatycznie przychodzą Ci do głowy. Dodatkowo możesz zapisywać, jak się wtedy czułeś. Zapytaj samego siebie, dlaczego dana myśl tak bardzo Cię dotyka? Odpowiadając na to pytanie możesz dojść do swoich przekonań. Po jakimś czasie wróć do tych zapisków i zacznij korygować te nawykowe słowa, które mówisz do siebie na bardziej wspierające. Takie, które sprawią, że poczujesz się lepiej.

Na przykład:
Sytuacja: ktoś mnie skrytykował
Myśl automatyczna: nie lubi mnie, jestem beznadziejny
Myśl skorygowana: to, że on mnie skrytykował nie oznacza, że jestem beznadziejny. Może miał zły dzień. I nie wszyscy muszą mnie lubić.
Jak każda zmiana wymaga czasu, cierpliwości i powtórzeń. Nie poddawaj się.